A cég vezetése is tükrözi azt, hogy milyenek vagyunk

Azt mondják, hogy az ember számára a saját gyereke az, aki legjobban tükröt tart elé. Hiszen rajta fog meglátszani az, hogy jó szülő volt-e, jól nevelte-e fel a saját gyermekét. Sok szülő például rá akarja erőltetni a gyermekére a saját vágyait, álmait. Tegyük fel, hogy anyu mindig is híres zongorista akart lenni, de nem volt hozzá elég tehetsége, vagy anno ezt nem tudták a szülei finanszírozni. Aztán, amikor látja, hogy gyermeke elkezd klimpírozni a játék zongorán, akkor egyből feléled benne a gondolat, hogy majd az utóda valóra váltja az ő álmát. Csakhogy az, ami a szülő álma, az nem biztos, hogy a gyerek álma is.

A gyerekek mellett van még valami, ami szintén elég erős tükröt tud tartani az ember felé. Ez pedig nem más, mint a saját alkotása. Azért érezhető, hogy a kettő között ott lapul az átfedés. Szóval egy szép kép, vagy egy finoman elkészített leves, mind-mind visszatükröz minket. Megmutatja, hogy hogyan látjuk a világot, és arra is rájöhetünk, hogy az alkotó épp milyen lelki állapotban volt.

Az én esetemben van még valami, ami egy hatalmas és néha napján nagyon nehéz tükröt tart elém. Ez nem más, mint a vállalat, amit vezetek. Ez egy kisebb cég, de ennek az irányítása is hatalmas munkával és még nagyobb felelősséggel jár. Mivel több embert is foglalkoztat, így fontos, hogy minden hónapban megtermelje azt a pénzösszeget, amellyel ki tudja fizetni az alkalmazottait, és még saját profitja is maradjon. Ezen felül pedig arra is oda kell figyelni, hogy az alkalmazottak olyan szolgáltatásokban részesüljenek, amelyek elégedettséggel töltik el őket, és azt az érzést keltsék bennük, hogy megéri az adott helyen dolgozni. Sokan nem is gondolnák, hogy ez milyen nehéz feladat.

Az elégedettség és az elkötelezettség érzésének az egyik feltétele, hogy az alkalmazott a cég hasznos tagjának érezze magát. Ezt követik a különböző juttatások és bónuszok. Az, hogy mennyi és milyen pluszokban tudja részesíteni, egy cég a beosztottjait meghatározza annak a szimpatikusságát és a jó hírét.

A mi cégünk pedig azt találta ki, hogy a kiválóan dolgozó munkatársait megjutalmazza cégautóval. Véleményem szerint ez egy eléggé motiváló tényező arra, hogy még jobban teljesítsenek, ugyanakkor az elkötelezettség érzését is növeli.

Az én feladatom az volt, hogy találjak egy olyan flottakezeléssel foglalkozó céget, amely tartós bérlettel is foglalkozik. Erről azt kell tudni, hogy a cég nem vásárolja meg magukat az autókat, csupán bérbe veszi őket egy flottakezeléssel foglalkozó cégtől. Ez anyagilag sokkal jobban megéri a cégeknek, továbbá időben is jobban járnak, ha nem neki kell még a kocsik után is utánajárni. Sok-sok keresgélés után megtaláltam a Flottautó szervezetet, amely kimondottan tartós bérlettel is rendelkezik, sőt az is leírják az oldalukon, hogy ez konkrétan mit is takar, és miért éri meg jobban ezt igénybe venni, mint például a hitelezést. Több csomagot is kínálnak a potenciális ügyfeleik számára, amely több szolgáltatást is magába foglal. Olvashatunk itt a standard, a comfort, és a superior csomagokról. Azonban a flottakezelés és a tartós bérlet mind a három csomagban megtalálható. Véleményem szerint a három közül majd csak az után érdemes választani, miután az érdeklődő felvette ezzel a céggel a kapcsolatot, hiszen csak ez után fog bővebb információt kapni arról, hogy melyik mennyibe kerül, pontosan mi mit jelent, és csak ezt követően fogja tudni kiszámolni azt, hogy a saját vállalatának melyik lenne a legmegfelelőbb.

Mi első körben csak 3-4 autót szeretnénk vásárolni, lássuk, hogy hogyan fog beleférni az anyagi keretekbe, illetve milyen irányba fogja ez megváltoztatni a dolgozóink attitűdjét.

Tény, hogy nagyon sok mindenre oda kell figyelni egy cég vezetése során, azonban, ha jól csináljuk, akkor az, nagyon sok mindenen meglátszik.